ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
- ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
- ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
-
Όχι
- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
-
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί/ές:
- Να εφαρμόζουν τα βασικά στάδια διεξαγωγής μιας εκπαιδευτικής έρευνας
- Να προσδιορίζουν το ερευνητικό πρόβλημα και το θεωρητικό πλαίσιο της έρευνάς τους
- Να υλοποποιούν κατάλληλη βιβλιογραφική επισκόπηση και να παρουσιάζουν συνθετικά τα αποτέλεσμά της
- Να παρουσιάζουν την κριτική αποτίμηση της βιβλιογραφικής επισκόπησης και να τεκμηριώνουν τη και την αναγκαιότητα διεξαγωγής της έρευνας που προτείνουν
- Να διατυπώνουν κατάλληλα τον ερευνητικό σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα ή/και ερευνητικές υποθέσεις
- Να διαμορφώνουν κατάλληλο ερευνητικό σχέδιο και ερευνητικά εργαλεία για την εκπόνηση της έρευνάς τους
- Να εφαρμόζουν τρόπους ελέγχου της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας των ερευνητικών εργαλείων
- Να συλλέγουν και να αναλύουν ποσοτικά ή/και ποιοτικά ερευνητικά δεδομένα
- Να παρουσιάζουν και να σχολιάζουν τα ευρήματα της έρευνάς τους
- Να διατυπώνουν προτάσεις και συμπεράσματα με βάση τα ερευνητικά αποτελέσματα.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ
-
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
- Λήψη αποφάσεων
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
-
Σκοπός του μαθήματος είναι οι φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με τα στάδια διεξαγωγής μιας εκπαιδευτικής έρευνας και να αναπτύξουν ικανότητες σχεδίασης και υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου ερευνητικού σχεδίου σε ειδικά πεδία του Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών. Η εργασία των φοιτητών/τριών είναι ατομική, υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη ενός μέλους ΔΕΠ ή ΕΔΙΠ. Για τον σκοπό αυτό, αναλαμβάνουν να διατυπώσουν ένα πρωτότυπο ερευνητικό πρόβλημα για εκπαιδευτική έρευνα, με βάση ένα τεκμηριωμένο εννοιολογικό και θεωρητικό πλαίσιο έρευνας. Υλοποιούν συστηματική επισκόπηση της σχετικής με το πρόβλημα βιβλιογραφίας και προσδιορίζουν τον σκοπό και τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις ερευνητικές υποθέσεις. Αναπτύσσουν κατάλληλα ερευνητικά εργαλεία, συλλέγουν και αναλύουν ποσοτικά ή/και ποιοτικά ερευνητικά δεδομένα. Τέλος, παρουσιάζουν ολοκληρωμένα το ερευνητικό τους σχέδιο, τα ευρήματα της έρευνας και τα συμπεράσματά τους με τη συγγραφή μιας πρωτότυπης επιστημονικής εργασίας.
- ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
-
Πρόσωπο με πρόσωπο
- ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
-
Δραστηριότητα
Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις/Συναντήσεις
15 ώρες
Ασύγχρονες μαθησιακές δραστηριότητες
15 ώρες
Μελέτη-ανάλυση υλικού, τεκμηρίων και πηγών της βιβλιογραφίας
70 ώρες
Συλλογή και ανάλυση ερευνητικών δεδομένων
75 ώρες
Συγγραφή Εργασίας
75 ώρες
Σύνολο Μαθήματος
250 ώρες
- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
-
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική.
Η αξιολόγηση είναι συμπερασματική, με βάση την ατομική πτυχιακή εργασία που παραδίδει ο/η φοιτητής/τρια.
Η πτυχιακή εργασία θα πρέπει να περιλαμβάνει:
- Τεκμηρίωση της αναγκαιότητας διεξαγωγής της έρευνας
- Το εννοιολογικό και θεωρητικό πλαίσιο έρευνας.
- Βιβλιογραφική επισκόπηση του πεδίου που εντάσσεται το ερευνητικό πρόβλημα.
- Διατύπωση και τεκμηρίωση του ερευνητικού σκοπού και ερευνητικών ερωτημάτων ή/και των ερευνητικών υποθέσεων της έρευνας.
- Παρουσίαση των μεθοδολογικών επιλογών της έρευνας.
- Αναλυτική παρουσίαση και σχολιασμό των ευρημάτων της έρευνας.
- Διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων με βάση τα ερευνητικά αποτελέσματα.
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-
- Creswell J. (2011), Εκπαιδευτική Έρευνα. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, Έλλην/ Ίων, Αθήνα
- Eco, U. (1994). Πως γίνεται µια διπλωματική εργασία, µτφρ. Μ. Κονδύλη. Νήσος
- Γιαλαμάς, Β., Λαβίδας, Κ., & Μάνεσης, Δ. (2023). Στατιστικές μέθοδοι και τεχνικές στις κοινωνικές επιστήμες με τη χρήση SPSS. Αθήνα: Ανοικτά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα - ΚΑΛΛΙΠΟΣ.
- Ίσαρη, Φ. & Πουρκός, Μ. (2015). Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας: Εφαρμογές στην ψυχολογία και την εκπαίδευση. Αθήνα: Ανοικτά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα - ΚΑΛΛΙΠΟΣ.
- Κατσής Α., Σιδερίδης Γ., & Εμβαλωτής Α. (2010). Στατιστικές μέθοδοι στις Κοινωνικές Επιστήμες. Τόπος, Αθήνα.
- Συναφή επιστημονικά περιοδικά
